Niedawno odbył się na Dziedzińcu Muzeum Narodowego w Szczecinie niezwykły pokaz mody Fash’n’act. Dlaczego niezwykły? Bowiem inicjatorami całego przedsięwzięcia a także wykonawcami była młodzież ze szczecińskiego klubu INTERACT powołanego i pozostającego pod opieką Klubu Rotary Szczecin International. Młodzież zrzeszona w klubie Interact postanowiła pomóc swojej koleżance – Roksanie Mikuś, u której nieoczekiwanie wykryto rzadką chorobę syringomyelię (jamistość rdzenia), niszczącą cały układ nerwowy, prowadzącą do paraliżu a nawet śmierci. Uratować ją może tylko droga operacja wykonana w Barcelonie. Ambasadorami przedsięwzięcia zostali Sylwia Majdan i Michał Pawłowski.
Przez trzy miesiące trwały przygotowania do pokazu. Młodzież podzieliła się na grupy. Jedna z grup projektowała i szyła kreacje pod nadzorem projektantów: Artura Cincio (wykładowca School of Form w Poznaniu) i Piniaka (projektant butów i wykładowca Akademii Sztuki w Szczecinie). Warsztaty z młodzieżą poprowadziła także Joanna Wawrzyńczak, absolwentka Central Saint Martins w Londynie.
![](https://rotary.org.pl/wp-content/uploads/2017/06/18341808_1882977061716180_5994483209979342621_n.jpg)
Druga grupa to byli modele, którzy podczas pokazu prezentowali prace swoich rówieśników. Castingi na modeli i modelki odbyły się w szczecińskich liceach i było bardzo wielu chętnych. Ostatecznie wybrano 30 osobową grupę pięknych młodych ludzi, którzy włączyli się w tę w akcję. Z modelami pracowała projektantka Sylwia Majdan oraz Michał Pawłowski, uczestnik You Can Dance i właściciel szkoły tańca Replay Dance Studio.
Ostatnia, trzecia grupa zajęła się organizacją, marketingiem całego przedsięwzięcia oraz sprzedażą biletów.
![](https://rotary.org.pl/wp-content/uploads/2017/06/zaproszenie.jpg)
Charytatywny pokaz mody Fash’n’act zyskał także uznanie w oczach sponsorów. Partnerzy strategiczni tego modowego wydarzenia to Muzeum Narodowe w Szczecinie oraz szczecińska Akademia Sztuki. Strategicznym Partnerem Makijażowym została marka BELL HYPOARGENIC. Wsparcia finansowego udzieliło także Atelier Sylwia Majdan oraz Grupa Bono – organizator konferencji i eventów.
Patronat medialny: www.KobietaMag.pl, Głos Szczeciński, Prestiż
![](https://rotary.org.pl/wp-content/uploads/2017/06/organizatorzy.jpg)
Pokazy odbyły się w trzech turach. Na wszystkie pokazy bilety zostały w całości wyprzedane. Dodatkowo można było kupić ręcznie wykonane, specjalnie na to wydarzenie torby a po ostatnim pokazie – także noszone przez modelki ubrania. Chętnych do wsparcia w chorobie Roksany Mikuś nie brakowało i widzowie skwapliwie wrzucali do puszki tak datki, jak i kupowali torby czy ubrania.
Jak powiedziała sama Roksana: „Pomoc, którą otrzymuję jest nieoceniona i jestem ogromnie wdzięczna za zaangażowanie…”
Cały dochód z imprezy został przekazany na pomoc Roksanie. Już dzisiaj wiemy, że udało się zebrać pełną kwotę i już wkrótce Roksana pojedzie do Barcelony na operację, dzięki której będzie mogła normalnie żyć i wrócić do szkoły.
![](https://rotary.org.pl/wp-content/uploads/2017/06/18700103_1771871826161554_7003183119349827886_n.jpg)
Ta bezinteresowna pomoc i ogromne zaangażowanie młodzieży oraz osób i firm wspierających to przedsięwzięcie pokazuje, że Polacy a szczególnie wspaniała młodzież chce i potrafi pomagać.
Polecamy reportaż Anny Kolmer z Radia Szczecin pod tytułem „Naszym losem kierują ludzie dobrej woli”, która była gościem pokazu, wysłuchała organizatorów z Interact Szczecin International – prezydenta Martynę Bobalę , viceprezydenta Jakubę Gąsienica-Ciułacz oraz prezydenta RC Szczecin International – Isobel Perera Turostowska a także odwiedziła Roksanę Mikuś, z którą rozmawiała nie tylko o chorobie – link tutaj:
Naszym losem kierują ludzie dobrej woli” – reportaż Anny Kolmer
Transmisję z finału pokazu znajdziecie tutaj: https://www.facebook.com/628379417175957/videos/1911985782148641/
Zapowiedziana już jest druga edycja Fash’n’act za rok. Z niecierpliwością będziemy na nią czekać!
Zapraszamy do obejrzenia foto relacji z tego niezwykłego pokazu
Zdjęcia: backstage – Sandra Gałka, pokaz – Fotojaga – Jarosław Gaszyński oraz by majkel; Strategiczny Partner Makijażowy – BELL HYPOAllergenic, z ramienia Interactu projekty make up’u opracowala Karolina Hwija, fryzury: Ciach Fryzjer. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć
![](https://rotary.org.pl/wp-content/uploads/2017/06/18698108_1771840536164683_2802690156700697207_n-857x480-1.jpg)
![](https://rotary.org.pl/wp-content/uploads/2017/06/18814341_1917724835109710_1806250756940138269_n.jpg)
![](https://rotary.org.pl/wp-content/uploads/2017/06/18813584_1917733545108839_7603776467483051759_n.jpg)