Fash’n’act II dla Gabrysi

Fash’n’act II dla Gabrysi

16 czerwca 2018 roku w Trafostacji Sztuki w Szczecinie odbyła się druga już edycja charytatywnego pokazu Fash’n’act II. Tegorocznym celem była pomoc dla chorującej od ubiegłego roku na ostrą białaczkę szpikową 18-letniej Gabrysi, tegorocznej maturzystki VI LO w Szczecinie.

Pomysł na tę akcję narodził się zaledwie rok temu i ze względu na ogromny sukces, młodzież ze Szczecińskiego Interactu postanowiła po raz drugi, we współpracy ze szczecińską Akademią Sztuki zorganizować pokaz. Głównym celem było niesienie pomocy rówieśnikom. Bazując na ubiegłorocznym doświadczeniu uczniom szczecińskich liceów oraz gimnazjów udało się zorganizować event na ponad 500 osób. Było to nie lada wyzwanie, a przygotowania trwały prawie pół roku. Na szczęście pomocną dłoń do młodzieży wyciągnęło wiele osób. Szczególne podziękowania należą się Isobel Perera-Turostowskiej oraz Małgorzacie Wojtas z RC Szczecin International.

Tegoroczne przygotowania do wydarzenia podzielone były na trzy etapy. Pierwszym były warsztaty z projektowania, dzięki którym organizatorzy zgromadzili grupę uzdolnionej młodzieży. Aby dołączyć do grupy projektantów wystarczyło chcieć nieść pomoc poprzez swoją pasję oraz znaleźć odrobinę czasu. Idealnym dowodem na to jest ośmioletnia Pola, najmłodsza z projektantek, której kreacje podbiły serca gości. Wszystkie zajęcia odbywały się pod doświadczonym okiem mentorki artystycznej pokazu – Pani Anny Gregorczyk, wykładowczyni ze szczecińskiej Akademii Sztuki. Następnym etapem była seria czterech castingów na modeli i modelki, w których swoich sił w modelingu mogli spróbować uczniowie szkół gimnazjalnych oraz liceów.

Do finałowego castingu dostali się najlepsi. Za selekcję kandydatów odpowiedzialne było jury, w którego skład wchodziła Weronika Łobejko – dyrektor kreatywny, Sylwia Majdan – ambasadorka pokazu, oraz troje członków Interactu. Castingi cieszyły się wielką popularnością.

Trzecim etapem były aż dwa pokazy, które odbyły się 16 czerwca 2018 r. w Trafostacji Sztuki w Szczecinie tak, aby umożliwić uczestniczenie w evencie jak największej liczbie zainteresowanych osób. W obu przypadkach, gości było więcej niż krzeseł! Uczestnicy sami proponowali zajmowanie miejsc stojących, tylko po to, by móc obejrzeć pokaz. Świadczy to o wielkim sukcesie szczecińskiej młodzieży.

Posty udostępniane na Facebook’owej stronie wydarzenia osiągały ponad 8 tysięcy wyświetleń, a wiele internetowych portali i gazet przygotowało z tego wydarzenia materiały prasowe.

Podczas pokazów zaprezentowano trzy kolekcje wykonane przez projektantów, którzy brali udział we wspomnianych wyżej warsztatach. Każda kolekcja miała swoją opiekunkę – studentkę z Akademii Sztuki w Szczecinie. Pierwsza kolekcja nosiła nazwę: ,,Go to my mind” i była tworzona pod okiem Manueli Koreckiej. Inspiracją dla artystów w tym przypadku była chęć zatrzymania się na chwilę i zastanowienia, czego naprawdę pragniemy. Kolejne kreacje, grupa pod opieką Zuzanny Wasilkowskiej zatytułowała: ,,Go to future”. Projektanci podczas tworzenia przedstawili swoje wyobrażenie przyszłości, co oddali w prezentowanych sylwetkach. Nad ostatnim projektem czuwała Konstancja Kaźmierczyk, a stworzone ubrania wchodziły w skład kolekcji: ,,Go to Bollywood”. Jak przyznała Julia Galewicz, jedna z projektantek: ,,inspiracją były głównie kolory, które od razu przychodzą na myśl, gdy pada hasło: Bollywood”. Całe wydarzenie urozmaiciły dwa dodatkowe pokazy stworzone przez studentów pierwszego i drugiego roku Akademii Sztuki w Szczecinie oraz dwa występy taneczne. Pierwszy w wykonaniu dziewczynek z grupy ,,Happy feet”, ze szkoły tańca Replay, prowadzonej przez jednego z ambasadorów pokazu – Michała Pawłowskiego, a podczas drugiego występu widzowie mogli przenieść się wprost do Indii za pośrednictwem wspaniałego tańca orientalnego, zaprezentowanego przez uczennicę IX LO w Szczecinie – Amelię Jackowską.

Cel jaki w tym roku przyświecał organizatorom został osiągnięty. Dochód z wydarzenia to prawie 18 tys. zł i dodatkowo dwa ośrodki: Apartamenty za Regą w Mrzeżynie oraz Dworek Prawdzic w Niechorzu, zasponsorowały Gabrysi turnusy rehabilitacyjne.

 – Chcielibyśmy bardzo podziękować zarządowi Interact za ich wspaniałą postawę, szczególnie Wiktorii Knobelsdorf, Kasi Peszko, Natanielowi Mysiakowskiemu, Przemkowi Hoehle, Patrycji Wanat, Julii Galewicz, Julii Pomykale i Natalii Mil – mówiła Isobel Perera-Turostowska z RC Szczecin International – bez ich ciężkiej pracy Fash’n’act II by się nie odbył.

Charytatywny pokaz mody Fash’n’act zyskał także uznanie w oczach sponsorów. Partnerami strategicznymi tego modowego wydarzenia było Trafostacja Sztuki w Szczecinie oraz szczecińska Akademia Sztuki oraz Studio 4u.  Patronat Honoroway objęła Ambasada Indii oraz Prezydent Miasta Szczecin. Strategicznym Partnerem Makijażowym została marka BELL HYPOARGENIC, która sponsorowała wizażystkę i kosmetyki do wykonania makijażu a także ufundowała zestawy kosmetyków do sprzedaży oraz drobne upominki dla modelek. Makijaż został wykonany przez Iwona Red Make-up Artist, zdjęcia z pokazu: Studio Fotograficzne RedRoom Arek Rząd, Jarosław Gaszyński/fotojaga.info

Ambasadorzy:

• Sylwia Majdan
• Replay Dance Studio

Z całą pewnością o Fash’n’act będzie jeszcze nie raz głośno. Interact zdecydowanie zamierza wpisać charytatywny pokaz na stałe do szczecińskiego kalendarza wydarzeń i z roku na rok rozwijać tą akcję. Pamiętajmy, modnie jest pomagać!

tekst: Nataniel Mysiakowski, Interact Szczecin International

Fot. modelek do plakatu – Studio Fotograficzne RedRoom Arek Rząd

Fot. Jarosław Gaszyński/fotojaga.info

Patronat medialny
• Prestiż Magazyn Szczeciński
• WSzczecinie.pl
• Echo Szczecina
• Lecenaszczecin.pl
www.kobietamag.pl

Zobacz też

Fakty na temat Rotary

Rotary to organizacja apolityczna i świecka, która łaczy ludzi wszystkich zawodów, narodowości i przekonań
Aktulanie ponad 1,2 mln Rotarian działa w 200 krajach i obszarach geograficznych, w 34 tysiącach klubów
Nasze motto brzmi: „Służba na rzecz innych ponad własną korzyść” (w języku angielskim "Service Above Self")
Jedną z najbardziej spektakularnych akcji podjętych przez Rotary International była zainicjowana w 1985 historyczna misja, uodpornienia wszystkich dzieci świata przeciwko chorobie Heinego-Medina.

Jedną z najbardziej spektakularnych akcji podjętych przez Rotary International była zainicjowana w 1985 historyczna misja, uodpornienia wszystkich dzieci świata przeciwko chorobie Heinego-Medina.

Pracując wspólnie z rządami wielu krajów oraz organizacjami pozarządowymi w kampanii Rotary Polio Plus zaangażowano 100 tysięcy wolontariuszy organizując szczepienia ponad miliarda dzieci. Dzięki tym wysiłkom Rok 2005 został uznany za rok uwolnienia świata od tej groźnej choroby. *****Kliknij na END POLIO NOW - by obejrzeć film o POLIO po polsku i zobaczyć, co mówią polscy lekarze oraz jak z POLIO walczy Rotary w Polsce*****

Jak działa Rotary?

Wspieranie pokoju
Wspieranie pokoju

Obecnie około 42 mln osób jest wysiedlonych w wyniku konfliktów zbrojnych lub prześladowań. Rotary Peace Fellows doskonali umiejętności, by wzmocnić działania pro pokojowe na świecie oraz rozwija zdolności mediacyjne lokalnych liderów by zapobiegać konfliktom.

Walka z chorobami
Walka z chorobami

Ponad 100 milionów ludzi każdego roku znacznie ubożeje z powodu wysokich kosztów medycznych. Staramy się poprawić i rozszerzyć dostęp do taniej i bezpłatnej opieki zdrowotnej na obszarach słabo rozwiniętych.

Dostarczanie czystej wody
Dostarczanie czystej wody

Ponad 2,5 miliarda ludzi nie ma dostępu do odpowiednich urządzeń sanitarnych. Co najmniej 3000 dzieci umiera każdego dnia z powodu biegunek wywołanych nieczystą wodą. Dajemy społecznościom możliwość rozwijania i utrzymywania systemów wodnych i sanitarnych. Wspieramy badania związane z wodą.

Opieka nad matką i dzieckiem
Opieka nad matką i dzieckiem

Co najmniej 7 milionów dzieci poniżej 5 roku życia umiera co roku z powodu niedożywienia, słabej opieki zdrowotnej i złych warunków sanitarnych. Aby zmniejszyć te dane, zapewniamy szczepienia i antybiotyki dla dzieci oraz zwiększamy dostęp do podstawowych usług medycznych.

Wspieranie edukacji
Wspieranie edukacji

67 milionów dzieci na świecie nie ma dostępu do edukacji a ponad 775 mln ludzi powyżej 15. roku życia to analfabeci. Naszym celem jest wspieranie lokalnych społeczności w ich dążeniu do uzyskania podstawowej edukacji i umiejętności pozwalających na godne życie.

Wspieranie lokalnej przedsiębiorczości
Wspieranie lokalnej przedsiębiorczości

Prawie 1,4 mld zatrudnionych ludzi żyje za mniej niż 1,25 $ dziennie. Realizujemy takie projekty, które zwiększają rozwój gospodarczy lokalnych społeczności i umożliwiają godną i efektywną pracę osobom młodym oraz starszym.